Saturday, March 31, 2012

Rupa-Rupanya Aku Mengidap Fibroid !!!



Seperti yang dijanjikan, kami nak kongsikan testimoni seorang pengidap fibroid yang enggan namanya didedahkan. Berikut merupakan pengakuan sendiri daripada beliau yang mengidap ketumbuhan di bahagian payudara.


Suatu ketika saya nak beli produk di stokis herba... tiba-tiba terserempaklah dengan seorang cikgu yang katanya pandai melihat penyakit melalui tapak tangan. Saya pun dengan senangnya meminta cikgu tu lihat tapak tangan saya. Selepas dia perhatikan tapak tangan saya, cikgu tu kata, elok you pergi jumpa doktor untuk check kesihatan secara menyeluruh. Saya pun tak puas hati la... kenapa pulak saya kene pergi check kesihatan sedangkan saya rasa sihat je. Cikgu tu pun dengan rasa yakinnya memberitahu yang saya mungkin ada ketumbuhan pada mana2 bahagian atau organ dalam tubuh.


Bila dengar cikgu tu kata begitu, saya tersentak dan rasa was-was. Rasa menyesal pulak suruh cikgu tu tengok tapak tangan saya tadi. Saya ambil keputusan untuk check tahap kesihatan saya di klinik sakit puan. Semua sample darah, air kencing dan statement lain di ambil. Saya diminta menunggu keputusan dalam masa 2 minggu.


Setelah dua minggu saya mengambil keputusannya di klinik dan Doktor telah mengesahkan sample darah yang diambil positif ketumbuhan/fibroid. Doktor pun tekan bahagian payudara saya dan syak ada ketumbuhan. Saya pun diminta pergi ke makmal untuk ujian selanjutnya kerana khuatir ianya kanser atau ketumbuhan biasa. Setelah keputusan makmal diterima didapati ianya fibroid yang masih kecil dan boleh membesar sekiranya tidak dibuang melalui pembedahan kecil.


Bila dengar keputusan makmal, saya balik rumah dan menangis sendirian. Suami pun tak tahu masa tu. Bila suami dah tahu, dia sentiasa bagi semangat dan suruh saya amalkan makan herba macam-macam. Mulanya saya amalkan shark cartilage yang dikatakan mampu membantutkan sel-sel kanser. Lama juga lah saya mengamalkan herba tu. Lama-kelamaan fibroid saya rasa ada membesar sedikit dan terasa ngilu di bahagian tersebut. Saya terus mengamalkan pelbagai jenis herba dan senaman. Sedihnya saya rasa bila takde apa-apa perubahan pun berlaku. Saya rasa dah nak buat pembedahan kecil di penghujung tahun 2010 tapi bertangguh-tangguh. Sebab asyik fikirkan apa akan terjadi selepas pembedahan.


Pada awal Tahun 2011, saya telah diperkenalkan oleh seseorang yang kini pengasas My Inner Beauty dengan Premium Beautiful iaitu pakaian dalam wanita yang takde dijual di pasaran luar. Saya rasa tak mampu membelinya kerana terlalu mahal dan takut tiada kesan. Setelah saya lihat keistimewaannya, saya pun beranikan diri mencuba. Saya buat loan sebanyak RM2000 untuk beli satu set Premium Beautiful. Wah...memang saya kelihatan ramping dan cantik sekali bila mamakai Premium Beautiful. Sampaikan saya dah tak hiraukan lagi pasal fibroid saya.


Setelah hampir 4 bulan saya menggunakan Premium Beautiful, baru saya ingat balik bahawa rasa ngilu pada payudara saya sudah tiada dan ketumbuhan saya sudah hilang. Suami saya juga dapat rasakan yang ketumbuhan tersebut sudah tiada berbanding dulu. Alhamdulillah, tak rugi saya membayar hutang bank Rm60 sebulan selama 5 tahun. Saya dapat 4 sekali, iaitu kesihatan, keyakinan diri, kecantikan dalaman dan luaran, dan kelangsingan badan yang saya tak sangka. Berat badan juga menurun sedikit demi sedikit.


Sekian, kisah benar daripada saya. Kini saya menggunakan Premium Beautiful setiap hari 8 jam. Kini sudah setahun lebih saya menggunakannya. Hidup lebih ceria dan hubungan dengan suami semakin erat. Bila suami dah suka, insyaAllah saya nak tambah lagi satu bila dapat duit bonus. Terima kasih Premium Beautiful ....


Artikel from My Inner Beauty.
Pengasas My Inner Beauty, Siti Zubaidah MY.

No comments:

Post a Comment